torsdag 14 juli 2011

Hemimammas kamp - Att backa bandet och se bakåt mot bättre tider??

Hemimammas tankar – Att backa bandet….

GOD AFTON!!

Jag rebloggar Ervilucas inlägg om man skulle vilja backa tiden och i så fall vad och varför?

(Det funkade inte denna gången så nu länkar jag på vanligt sätt)

Jag kommenterade och jag gör ett inlägg av min kommentar…

”Själv vill jag inte spola tillbaka tiden för mitt eget privata liv, eftersom alla erfarenheter blir just det (trots att Emma dog) och jag har en helt unik livsresa…

=0)

Men jag skulle vilja spola tillbaka tiden för att det skulle gagna alla (det vanliga folket) i vårt land och troligen gjort att vi alla skulle varit tryggare och lyckligare som folk och land..

Jag skulle backa till november 1985. Och stoppa den sk ”NovemberRevolutionen” då Kjell-Olov Feldt och Bengt Dennis, i en kupp, släppte marknadskrafterna lösa och därmed tvingade upp Sverige på skuldslavs-tåget som hotar att förinta hela världen idag…

Då dog välfärds-Sverige och det faktumet att mina föräldrars generation blir den sista som levde med att livet blev bättre för alla…

Vår generation lever med (och våra barn) att allt blir sämre…

Så jag är en sådan där som säger ”det var bättre förr” och vet orsaken till varför det var så och inte längre är så…

=0(

Det blir nog ett eget inlägg av detta…”

Jag kompletterar med klipp som visar vad jag pratar om för den som vill ha bevis


Uppdatering:

USA’s ekonomi är basen som alla annan ekonomi vilar på och den går under snart, vilket vi är fler som varnat för.

Den var konstruerad så att de rika ska bli rikare och de vinner allt på att vi andra går under, och det går enligt beräkning.

Ytterligare en länk om hur USA’s ekonomi = världsekonomi

ALLA LÄNKAR OVAN ÄR FRÅN INTRESSENTERNAS EGET PRESENTATIONS OCH PRESTATIONSMEDIUM ”DAGENS INDUSTRI”

Kvällens sista Rapportsändning handlade till 90 % om världsläget och ekonomi och avslutades av DENNA NYHET: (?)


VERKLIGHETEN SOM VI LÄR OSS ATT ACCEPTERA GENOM OVAN ”PROPAGANDA”

skuldslavar är vi allihopa, allihopa, allihopa…


 

VAD DET LEDER TILL? BARN FATTIGDOM I VÅRT EGET LAND (HELGA VON PITBULLS INLÄGG DÄROM
Att det är i berått mod det sker bevisar denna video med Professor Radetzki (i sin helhet från SVT’s Striptease med Janne Josefsson. Nedan är kortare delar från uppstyckade från You-tube av samma program 1997


P.s  Mitt senaste inlägg på Hemimammas Hem – Som är ett stort tack till Rozie för hennes varma gåva… D.s

MITT SENASTE INLÄGG PÅ HEMIMAMMAS MUSIK  – Reblogg av Mogis inlägg =0)

GOD AFTON!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var här.
Kramar om! Allt gott till dej och trevlig helg!

Hemimamma sa...

Och jag var där? =0)

Allt det bästa till dig och ha en fantastisk helg du med!!

Hemikramar ♥

Anonym sa...

Dagen innan Palme mördades, dit skulle jag vilja återvända - och att han inte gick på bio utan livvakter nästa dag (om nu det hade hjälpt, det vet man inte).
-----------
Blandekonomin vi hade tidigare (marknads- och planekonomi 50/50) var alldeles utmärkt och det var då Sverige stod på topp.
------------
Att såna som Djävulen Radetzki & Co nu t.o.m säger det rent ut att de lägst avlönade kommer få det ännu sämre, vad vi vanligt folk än försöker göra åt saken, kan uppenbarligen endast förhindras genom en global revolution mot de grymmaste av marknadskrafterna.

Kaoskramar

Hemimamma sa...

klok kommentar som jag kan skriva under varenda bokstav under!!

Hemikramar ♥

Skvitt sa...

Professor Radetzki är inte klok, eller ska vi säga att han är en satans fascist?

I vart fall är det en skrämmande galen person som jag gärna misstänker för psykopati.

I alla fall saknar han all empatisk förmåga.

Hur som helst så måste ett varningstecken sättas upp.

Åtminstone skulle jag inte våga ha honom till granne.

Under inga omständigheter förvånas jag om någon tar honom av daga.

Helt säkert krävs mycket Losec när man råkar börja tänka på honom - AJ fan de är slut!

Kram, du goa mänskliga i alla fall!
/Skvitt

Hemimamma sa...

Ja, men han är tyvärr skrämmande verklig... och ett exempel på att ett offer blir förövare eftersom han satt i koncentrationsläger som barn och överlevde...

Hemikram

Skvitt sa...

Synd han kom därifrån då!
Kram!
/Skvitt

Hemimamma sa...

Ja, eller tänk om han sluppit, då kanske han varit mänsklig idag?

Hemikram ♥

Ps. Man ger sig på mig på SD inlägget och jag skulle uppskatta din synpunkt och/eller försvar... D.s

Skvitt sa...

Du har fått ett mail om saken från en taktiker!
Kram!
/Skvitt

Hemimamma sa...

Ok, ska leta reda på det =0)

Skvitt sa...

Mega poäng för detta och det rebloggar jag alldeles självklart!
Kram!
/Skvitt

Hemimamma sa...

Tack så mycket Mäster skvitt!!

Hemnikramar ♥